- Informații generale
- Procedura de înscriere
- Calendar admitere
- Număr de locuri
- Metodă de selecție
- Acte necesare
- Taxă de înscriere
Informații generale
Facultatea de Automatică și Calculatoare organizează Admiterea 2025 la studii universitare de master (2 ani) pentru absolvenții cu diplomă ai ciclului de studii universitare de licență (3 sau 4 ani) sau ai studiilor universitare de lungă durată (4 sau 5 ani), pe două domenii de studii: Calculatoare și tehnologia informației și Ingineria sistemelor.
Admiterea se face pe programe de studii și pe forme de finanțare (buget sau taxă). Candidații vor achita o singura taxă, indiferent de numărul de opțiuni exprimate în fișa de înscriere.
Absolvenții studiilor universitare și postuniversitare de master ai Facultății de Automatică și Calculatoare primesc Diploma de Master și calificarea de Inginer Master în domeniul și programul de studii absolvite.
Toți candidații declarați admiși și înmatriculați în anul I de studiu, care nu au domiciliul în municipiul Iași, vor avea asigurate locuri de cazare subvenționate în caminele studențești din campusul Tudor Vladimirescu în anul universitar 2025-2026.
Procedura de înscriere
Înscrierea se realizează online la adresa https://www.admitere.tuiasi.ro/.
Calendar admitere
Sesiunea iulie 2025
Înscrierea candidaților | 8-19 iulie 2025 |
Proba eliminatorie de lb. engleză (pentru programele de master în lb. engleză) | 22 iulie 2025 |
Verificarea cunoștințelor specifice domeniului de studiu (interviu) (pentru toate programele de master) | 22-23 iulie 2025 |
Afișarea rezultatelor preliminare | 24 iulie 2025 |
Depunere acte în original | 24-26 iulie 2025 |
Afișare rezultate finale | 27 iulie 2025 |
Număr de locuri iulie 2025
Domeniu de studii: Calculatoare și tehnologia informației
Programe de studii:
Număr locuri buget: 18 locuri
Număr locuri taxă: 20 locuri
Număr locuri sistem protecție socială / cerințe educaționale speciale : 0 locuri
Număr locuri români de pretutindeni buget, cu bursă: 2 locuri
Număr locuri români de pretutindeni buget, fără bursă: 1 loc
- Sisteme distribuite și tehnologii Web (SDTW)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 10 locuri - Distributed Systems and Web Technologies (DSWT)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 3 locuri - Calculatoare încorporate (CI)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 10 locuri - Securitatea spațiului cibernetic (SSC)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 10 locuri
Domeniu de studii: Ingineria sistemelor
Programe de studii:
- Sisteme de control încorporate (SCI)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 12 locuri - Machine Learning, Robotics and Control (MLRC)
Număr locuri buget: 1 loc
Număr locuri taxă: 5 locuri
Metodă de selecție
Concurs de dosare și probă orală de verificare a cunoștințelor specifice domeniului de studiu:
MA = 0,6 * MLD + 0,4 * NPVC
unde:
- MA = Media de admitere.
- NPVC = Nota obținută la proba orală de verificare a cunoștințelor specifice domeniului de studiu. Pentru aceastǎ probǎ nota minimǎ de admitere este 5.
- MLD = Media de la examenul de licență (3 sau 4 ani) sau media examenului de diplomă (4 sau 5 ani).
La programele de master se poate înscrie orice absolvent al unui program de studii de licența sau de lungă durată.
Proba orală de verificare a cunoștințelor din domeniu se organizează pentru fiecare domeniu de studii: Calculatoare și tehnologia informației, respectiv Ingineria sistemelor.
Interviul pentru admiterea la programele de masterat va fi online, va avea o durată de 10 minute și va fi structurat după cum urmează:
- pentru absolvenții domeniilor de licență Calculatoare și tehnologia informației și Ingineria Sistemelor se au în vedere discuții privind principalele contribuții aduse în proiectul de licență (slideuri sau discurs liber, 5 min.), precum și argumentarea alegerii domeniului de studiu și așteptările privind dezvoltarea personală în urma finalizării programului de masterat.
- pentru absolvenții altor domenii de licență se au în vedere discuții privind competențele tehnice dobândite în specializarea absolvită (slideuri sau discurs liber, 5 min.), precum și argumentarea alegerii domeniului de studiu și așteptările privind dezvoltarea personală în urma finalizării programului de masterat.
Pentru specializările în limba engleză se va susține o probă de competență lingvistică apreciată cu calificativul admis / respins.
Comisia de admitere pe facultate poate aproba echivalarea probei de competență lingvistică cu un certificat de competență lingvistică prezentat de candidat și recunoscut de Colectivul de limbi străine din cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic.
Candidațiilor care au absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare (TUIASI) li se va elibera automat un certificat de engleză și nu trebuie să susțină testul de engleză.
Criteriul de departajare în caz de medii egale de admitere:
Pentru medii de admitere egale, departajarea se face în funcție de media obținută de candidat la susținerea proiectului de diplomă/licență, apoi media generală de absolvire a anilor de studii la ciclul de diplomă/licență.
Acte necesare
- Cartea de identitate
- Diploma de bacalaureat
- Diploma de licenţă sau diploma echivalentă cu aceasta/diploma de absolvire
- Absolvenții examenului de licență sesiunea iulie 2024 se pot înscrie și cu adeverința de absolvire a facultății copie scanată
- Certificatul de naștere
- Acte doveditoare ale schimbării numelui (certificat de căsătorie, hotărâre judecătorească etc.) (dacă este cazul)
- Adeverinţă medicală, în care trebuie să se specifice faptul că „nu este în evidenţă cu boli psihice şi infecto-contagioase”. Dacă un candidat este în evidenţă cu boli psihice, va transmite avizul psihologului/psihiatrului conform căruia că poate urma forma respectivă de studii
- Dovada achitării taxei de înscriere (doar dacă plata nu s-a efectuat prin https://taxe.tuiasi.ro/) SAU dovada îndeplinirii condițiilor scutirii de taxă
Cerere scutire taxă admitere master DOCX
Cerere scutire taxă admitere master PDF
Taxă de înscriere
Taxa de înscriere la concursul de admitere este în valoare de 150 lei.
Plata taxei de înscriere se realizează prin intermediul platformei https://taxe.tuiasi.ro/.
La completarea formularului de înscriere veți avea un link către site-ul de taxe, unde vor fi gata completate informațiile necesare plății taxei.
Trebuie plătită o singură taxă chiar dacă doreste candidatul să completeze fișe și la alte facultăți. Există o excepție, și anume, candidații care doresc să se înscrie și la Facultatea de Arhitectură „G.M. CANTACUZINO” trebuie să plătească o taxă în valoare de 300 lei.
Plata taxei de înscriere se realizează prin intermediul platformei https://taxe.tuiasi.ro/. După completarea numelui, prenumelui și a adresei de mail a candidatului, trebuie selectat campusul Didactic, punctul de plată ADMITERE, și tipul taxei Taxa admitere – 150 lei. După apăsarea butonului Plătește veți fi redirectat către procesatorul de plăți unde veți putea finaliza plata.
Plata taxei nu se poate realiza prin Revolut deoarece trezoreria nu acceptă astfel de plăți.
Sunt scutiți de plata taxei candidații care sunt:
- copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionar;
- copiii orfani de unul sau ambii părinți;
- candidaţi proveniţi din familii monoparentale;
- candidații proveniți din casele de copii sau din plasament familial;
- candidaţii cu dizabilităţi;
- angajații sau copiii angajaților Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași.
Candidații scutiți de plata taxei vor completa dosarul cu:
- Cerere pentru scutire de taxă
- și unul din următoarele acte (copie scanată):
- adeverința de salariat a unuia din părinți eliberată de unitatea de învățământ (pentru salariații din învățământul preuniversitar, adeverința trebuie să fie vizată de Inspectoratul Școlar);
- adeverință că unul din părinți a funcționat în învățământ (pentru candidații ai căror părinți s-au pensionat din învățământ);
- adeverință de salariat (a unuia din părinți), în cazul în care acesta este angajat al Universității tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași;
- adeverință de asistat social pentru cei din casele de copii și din plasament familial;
- certificatele de deces ale ambilor părinți pentru candidații orfani).
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați secretariatului facultății:
Tel.: +40-232-278680 / int. 1331
Tel/fax: +40-232-231343
E-mail: decanat@ac.tuiasi.ro
E-mail: secretariat_ac@tuiasi.ro