loader image

Finalizare studii – Departamentul de Calculatoare – Ghidul studentului


Informații generale

Finalizarea studiilor presupune:

  • realizarea unui proiect de diplomă sub îndrumarea unui cadru didactic și prezentarea proiectului respectiv

Alegerea cadrului didactic îndrumător

Procedura de alegere a cadrului didactic îndrumător

Alegerea îndrumătorului pentru elaborarea proiectului de diplomă se face pe baza rezultatelor școlare obținute la sfârșitul sesiunii de vară din anul III (de obicei în a treia săptămână de practică). Vor fi luate în considerare și notele la disciplinele promovate în avans, predate la decanat până la încheierea sesiunii.

Studenții își vor alege îndrumătorul în ordinea descrescătoare a situației școlare, în limita locurilor disponibile dintre cele alocate fiecărui cadru didactic îndrumător. Studenții care nu vor fi prezenți pot transmite opțiunea (sau, de preferat, o listă de opțiuni) printr-un coleg sau prin mail la adresa andreis@tuiasi.ro.

Teme propuse pentru proiectul de diplomă

Înainte de alegerea cadrului didactic îndrumător este afișată o listă cu temele propuse de fiecare cadru didactic în parte.

Proiecte realizate în cotutelă

Dacă proiectul este realizat la o altă universitate (program Erasmus) sau în cadrul unui internship la o companie, lucrarea poate fi scrisă în limba engleză, dar titlul, rezumatul și prezentarea vor fi în limba română.

Pentru proiectele realizate în cadrul unei companii partenere, absolventul trebuie să atașeze acceptul companiei și o scurtă apreciere a activității studentului semnată de coordonatorul din companie. Programul de lucru, rapoartele intermediare, forma finală a lucrării și prezentarea trebuiesc aprobate de cadrul didactic îndrumător.

Proiectul de diplomă

Responsabilitatea studentului

Pregătirea proiectului de diplomă începe în ziua afișării repartiției la coordonatori.

Studentul are obligația de a lua legătura cu cadrul didactic indrumător pentru a stabili tema proiectului de diplomă și programul de lucru. Studentul are obligația de a respecta etapele de lucru hotărâte de comun acord cu cadrul didactic coordonator.

Rapoartele intermediare

În cadrul programului de pregătire a proiectului de diplomă, fiecare student trebuie să prezinte două rapoarte intermediare. Aceste rapoarte vor conta la nota pentru disciplina „Practică pentru proiectul de diplomă” din planul de învățământ. Astfel, fiecare student trebuie să încarce pe platforma Moodle două rapoarte intermediare: unul în sesiunea de iarna (finalul lunii ianuarie – începutul lunii februarie), iar cel de-al doilea aproximativ la sfârșitul lunii aprilie.

Primul raport trebuie să aibă 2-3 pagini și să conțină:

  • titlul proiectului (care nu se mai modifică),
  • scopul temei alese,
  • referințe la teme/subiecte similare,
  • resurse hardware/software utilizate,
  • algoritmi sau metode alese,
  • rezultate așteptate.

 Al doilea raport trebuie să aibă 5-6 pagini și să conțină:

  • proiectarea hardware/software a aplicației,
  • rezultate intermediare obținute,
  • dificultății/provocari întâmpinate și soluții de rezolvare.

Comisia de diplomă va analiza aceste materiale în paralel cu proiectul final. Neprezentarea acestui raport echivalează cu opțiunea studentului de a susține lucrarea într-o sesiune viitoare.

Redactarea, structura și organizarea lucrării

Precizări privind structura și organizarea lucrării se găsesc în documentul Structura_si_organizarea_lucrarii.pdf.

Ghidul de redactare și modelul de formatare a lucrării în Libre Office a fost elaborat de ș.l.dr.ing. George-Emil VIERIU și se găsește în format PDF și ODT (v1.4). De asemenea, pentru coperta lucrării există două variante Coperta A3 și Coperta A4, iar fontul folosit este CMU Serif.

Prima pagină după cea care conține titlul lucrării de diplomă trebuie să fie pagina cu Declaratia de asumare a autenticității lucrării de diplomă (ghidul de redactare conține deja această declarație). Această declarație trebuie datată (cu data la care lucrarea a fost predată la secretariat) și semnată de către student.

Există și un template în LaTEX care poate fi obținut trimițând un mail la adresa alexandru.archip@academic.tuiasi.ro.

Susținerea proiectului de diplomă

Procedura de înscriere

Acte necesare la înscriere:

  • cerere de înscriere cu semnătura conducătorului de proiect (completată cu majuscule);
  • aprecierea conducătorului de proiect;
  • un exemplar al lucrării de licență/diplomă/absolvire/disertaţie în varianta finală (listat și pe CD/DVD);
  • cartea de identitate și certificatul de naștere (în original) și copii xerox;
  • 2 fotografii tip diplomă pentru cei care nu au mai susţinut examenul de finalizare;
  • cerere de echivalare a probei promovate într-o sesiune anterioară, cu acordul și semnătura președintelui de comisie (pentru examenul de licență/diplomă/absolvire), după caz;
  • chitanţă de resusținere a examenului de finalizare, după caz.

Lucrările depuse la înscriere nu mai pot fi schimbate. Studentii nu vor putea sa-si sustina lucrarea de licenta fara a aduce la secretariat toate actele necesare pentru înscriere (incluzand lucrarea de licenta + codul sursă al proiectului).

Alegerea datei și orei prezentării proiectului

După terminarea perioadei de înscriere și înainte de susținerea examenului are loc algerea datei și orei prezentării proiectului. Astfel, toți studenții înscriși vor avea posibilitatea, în ordine descrescătoare a mediei de absolvire, să își aleagă slotul de timp dorit (un interval de 15 minute) când să susțină prezentarea proiectului. Dacă, din orice motiv, un student nu poate să fie prezent la alegerea slotului, acesta poate să transmită preferințele prin intermediul unui alt student. În funcție de numărul de studenți, vor fi una sau două serii (separate printr-o pauză scurtă) în cadrul fiecărei zile de prezentări.

Susținerea proiectului de diplomă

La sustinerea proiectului de diplomă, studenții vor trebui să mai aducă înca un exemplar al lucrării de diplomă (înafara de cel predat la secretariat), pe care îl vor primi înapoi dupa prezentare.
Prezentarea nu trebuie să dureze mai mult de 10 minute (15 minute incluzand întrebarile din partea comisiei).

Studenții trebuie să se prezinte cu cel puțin 15 minute înainte de începerea sesiunii de prezentări la care au fost alocați.

Fișierul cu prezentarea proiectului poate fi trimis online prin completarea unui formular sau, în cel mai rău caz, poate fi adus pe un drive usb în ziua prezentării. Prezentarea trebuie să fie în unul din formatele PDF, PPT, PPTX sau EXE (nu se garantează prezența pe calculatorul pe care rulează prezentarea a unor aplicații necesare redării acesteia).

După ce toți studenți susțin prezentarea la proiector în fața comisiei, urmează o scurtă pauză după care începe prezentarea părții practice a proiectului într-o ordine aleasă de comisie. După ce toți studenții au prezentat și partea practică, urmează deliberările, moment când comisia acordă nota pentru proiectul de diplomă, și apoi anunțarea rezultatelor. La sfârșitul fiecărei zile de prezentări studenții sunt anunțați personal de nota obținută la proiect.

Studiile se consideră finalizate cu succes dacă nota de la proiect este minim 6.

Terminarea studiilor

În urma finalizării cu succes a examenului de diplomă, studenții trebuie să completeze o fișă de lichidare pentru eliberarea ulterioară a diplomei de inginer. Această fișă presupune obținerea de semnături și ștampile de la entitățile și instituțiile enumerate pe a doua pagină (semnăturile de la cămine trebuiesc obținute doar de la căminele în care a stat studentul respectiv).

Diploma de inginer se eliberează, de obicei, după aproximativ un an de la absolvire.
Dar, în ziua susținerii prezentării proiectului, studenții vor completa o cerere pentru eliberarea unei adeverințe de absolvire a studiior.


Finalizarea studiilor de la master

Procedura de finalizare a studiilor de la master este similară cu cea de la ciclul de licență, marea diferență fiind absența examenului scris.
Astfel, studenții vor avea posibilitatea să își aleagă un cadru didactic îndrumător pentru proiectul de disertație în funcție de tematica propusă și în funcțiile de numărul de locuri alocate fiecărui cadru didactic. Modalitatea de înscriere pentru susținerea proiectului este aceeași ca la ciclul de licență exceptând partea de înscriere online care nu este necesară.